![]() |
Здравствуйте, гость ( Вход | Регистрация )
![]() |
![]() |
![]()
Сообщение
#1
|
![]() Партизан ![]() Группа: Джиперы Сообщений: 20 Регистрация: 24.10.2011 Пользователь №: 16674 ![]() |
здравствуйте,подскажите пожалуйста.при выборе Гранда WJ,2004г,4.0л диагностика показала разброс компрессии:1ый цилиндр-12,со 2го по5ый-11.5 и 6ой цилиндр-8.вывод:залипание колец поршня в 6ом цилиндре.повышенный шум механизма газораспределения,износ сетки Хона-35%,замена натяжного и паразитного роликов.нагарообразование в цилиндрах в норме,грубых задиров нет.скажите,стоит ли брать такую машину за 650тыров и гнать до дома 1250км?
с Уважением. |
|
|
![]() |
![]() |
![]()
Сообщение
#2
|
![]() Партизан ![]() Группа: Джиперы Сообщений: 20 Регистрация: 24.10.2011 Пользователь №: 16674 ![]() |
можно по простому и более понятно объяснить методику предписанную Крайслером?
|
|
|
![]() |
![]()
Сообщение
#3
|
![]() Ветеран форума ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Группа: Модераторы Сообщений: 2737 Регистрация: 7.9.2007 Возраст: 50 Из: Лифляндская губернiя Пользователь №: 4471 ![]() |
можно по простому и более понятно объяснить методику предписанную Крайслером? Сама процедура проста достаточно соблюдать предписания и понимать что делаешь и для чего. Однако сам тест в лучшем случае даст понять что есть проблема, а как интерпретировать результаты и искать причину по простому не объяснишь. Вот цитата из официального документа (без перевода) по поводу измерения компрессии. Здесь не упоминается про температуру двигателя, но обычно данные по компрессии в спецификации даны для прогретого двигателя. Наличие излишнего количества масла в цилинрах повысит значения компрессии, а например неотключенные форсунки наоборот приведут к тому что всё масло со стенок цилиндров будет смыто в картер. Для дизелей также очень важна конструкция компрессометра, но для бензинок разница не так заметна. CYLINDER COMPRESSION PRESSURE TEST The results of a cylinder compression pressure test can be utilized to diagnose several engine malfunctions. Ensure the battery is completely charged and the engine starter motor is in good operating condition. Otherwise the indicated compression pressures may not be valid for diagnosis purposes. (1) Clean the spark plug recesses with compressed air. (2) Remove the spark plugs. (3) Secure the throttle in the wide-open position. (4) Disable the fuel system. (Refer to Group 14, Fuel System for the correct procedure) (5) Disconnect the ignition coil. (6) Insert a compression pressure gauge and rotate the engine with the engine starter motor for three revolutions. (7) Record the compression pressure on the 3rd revolution. Continue the test for the remaining cylinders. Refer to Engine Specifications for the correct engine compression pressures. Вот цитата из официального документа (без перевода) по поводу измерения негерметичности камеры сгорания. CYLINDER COMBUSTION PRESSURE LEAKAGE TEST The combustion pressure leakage test provides an accurate means for determining engine condition. Combustion pressure leakage testing will detect: • Exhaust and intake valve leaks (improper seating). • Leaks between adjacent cylinders or into water jacket. • Any causes for combustion/compression pressure loss. (1) Check the coolant level and fill as required. DO NOT install the radiator cap. (2) Start and operate the engine until it attains normal operating temperature, then turn the engine OFF. (3) Remove the spark plugs. (4) Remove the oil filler cap. (5) Remove the air cleaner. (6) Calibrate the tester according to the manufacturer’s instructions. The shop air source for testing should maintain 483 kPa (70 psi) minimum, 1,379 kPa (200 psi) maximum and 552 kPa (80 psi) recommended. (7) Perform the test procedures on each cylinder according to the tester manufacturer’s instructions. While testing, listen for pressurized air escaping through the throttle body, tailpipe and oil filler cap opening. Check for bubbles in the radiator coolant. All gauge pressure indications should be equal, with no more than 25% leakage. FOR EXAMPLE: At 552 kPa (80 psi) input pressure, a minimum of 414 kPa (60 psi) should be maintained in the cylinder. Refer to the Cylinder Combustion Pressure Leakage Test Diagnosis chart. |
|
|
![]() |
![]()
Сообщение
#4
|
![]() Общительный ![]() ![]() Группа: Джиперы Сообщений: 114 Регистрация: 1.12.2009 Возраст: 63 Из: Минск Пользователь №: 10796 ![]() |
|
|
|
![]() ![]() |
Текстовая версия | Сейчас: 18.7.2025, 12:00 |